Guide til hvad man kan prøve når ens office365 mail/kalender ikke synkroniserer mellem Computer og Iphone.
- Tjek internet forbindelsen på computer og iphone.
Både din computer og iphone skal bruge internet for at hente/sende nye events/mails. Tjek derfor om du er på et stabilt netværk på dinc computer og iphone.- Hvis du er på mobilt netværk skal du slå til at den skal synkronisere mail og kalender. For iphone gør du det i Settings/indstillinger → Mobilnetværk og så under “Brug mobilnetværk til:” skal du finde Mail og Kalender og slå dem til hvis de ikke allerede er slået til. (Vær opmærksom på det kan bruge en del data så hvis du ikke ønsker det skal du finde et andet netværk du kan logge på.)
- Indtast password på computer og mobil igen for at være sikker på de begge er korrekt.
Synkronisering stopper hvis man på sin computer skifter password til mailkontoen, men ikke husker og ændre det på sin iphone. Outlook-client på pc vil brokke sig hvis man ikke har indtastet rigtigt password eller hvis det er ændret, mens iphone ikke altdi gør opmærksom på det. For at ændre password på sin iphone: Settings/Indstillinger → Mail → Konti → Vælg din Konto → Konto. Du skal nu gerne være på en side med bl.a din emailadresse, server, brugernavn og password. Skift passwordet til det som du har indtastet i outlook-clienten på pc og tryk ok. - Tjek indstillinger for din Konto på Iphone.
Din konto skal være sat til at synkronisere E-mail og Kalendere under kontoens settings. Gå til: Settings/Indstillinger → Mail → Konti → Vælg din Konto. Her kan du se en liste hvor du kan slå ting til og fra. Slå de ting du vil synkronisere til. Du kan også styre hvor langt telefonen skal synkronisere tilbage. Som standard er det sat til en uge men du kan ændre det til hvad du ønsker på samme side ved at sætte “Dage til sync” værdien til noget andet. - Tjek din Iphone for software opdateringer.
Tjek om der er en opdatering tilgængelig. Settings/Indstillinger → Generelt → Softwareopdatering → Vælg hent og installer hvis der er en tilgængelig. - Sæt korrekt kalender når du opretter kalenderevents fra iphone.
På computer når du opretter et event er det automatisk den rigtige kalender, men fordi du kan have flere kalendere forbundet på Iphone skal du sikre dig du opretter events til den rigtige kalender hvis du vil kunne se dem på computeren. Hver kalender har hver sin farve, det er den farve som du kan se de forskellige events har i din kalender så du kan kende forskel hvis du bruger mere end en kalender. Når du opretter events på iphone skal du huske og oprette eventet til den rigtige kalender. Du kan tjekke/sætte kalender på events ved at trykke på et og trykke videre ind på “Kalender”. Du vil se forskellige kalendere her, men typisk vil den du skal bruge hedde din organisations navn eller Exchange. - Slet og tilføj konto.
Prøv og slet din konto på Iphone og tilføj den igen (Du mister ikke emails eller kalenderevents). Gå ind i: Settings/Indstillinger → Mail → Konti → Vælg den konto der er problemer med. → scroll ned i bunden og tryk Slet konto. Gå nu til: Settings/Indstillinger → Mail → Konti → Tilføj konto. Vælg Exchange for Office365 mailkonti. Indtast E-mail og beskrivelse og tryk næste. Indtast password og tryk næste igen. Vælg de ting du ønsker skal synkronisere.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.